Köpvillkor
Uppdaterad 2022-07-23
Här under följer våra köpvillkor som du som kund behöver läsa igenom innan du genomför en beställning hos oss. Vi har försökt skriva dessa villkor så lättförståeliga som möjligt, men om det uppstår några frågetecken kan du kontakta oss här med din fråga.
1. Leverans
- Maten levereras antingen varm eller kall, beroende på vad du valde när du la till rätten i varukorgen. Maten levereras alltid hem till din dörr. Vi erbjuder ingen servering och du kan inte hämta maten hos oss.
- Vi har två olika stopptider för leverans samma dag:
- Om du beställer varm mat och önskar leverans samma dag behöver vi ha din beställning senast klockan 16.00.
- Om du beställer kall mat och önskar leverans samma dag behöver vi ha din beställning senast klockan 13.00. Detta för att vi ska hinna kyla ner maten enligt Livsmedelsverkets regler.
- Beställer du maten efter ovanstående stopptider levereras den alltid nästkommande dag mellan klockan 17.00-18.00.
- Vi levererar på vardagar och helger, med undantag för vissa storhelger.
- Vi reserverar oss att stänga hemsidan, utan förvarning, när vi vill. När hemsidan är stängd visas detta för dig med en förklaring och information om när vi öppnar igen.
- Vi levererar enbart till adresser inom postnummer 153 30, 153 31, 153 32, 153 35, 153 36, 153 37, 153 38, 153 60, 153 71, 153 91, 153 94 och 153 95 i Järna, Södertälje kommun. Vi levererar tyvärr inte till adresser inom postnummer 153 92, 153 93 eller 153 96 p.g.a. avståndsbegränsningar.
- Du som kund är ansvarig för att uppge en korrekt och rättstavad adress samt alla eventuella instruktioner som behövs för att leverans ska kunna ske utan hinder (t.ex. portkod). Om du upptäcker att någon uppgift saknas eller är felaktig måste du kontakta oss snarast.
- Vid misslyckat leveransförsök (om vi t.ex. inte kommer in i porten) kontaktar vi dig på det telefonnummer du uppgav vid beställningstillfället. Kan vi inte lösa situationen inom skälig tid avbryts leveransförsöket. Inget nytt leveransförsök kommer göras.
- Vid misslyckad leverans eller vid nyttjande av ångerrätt efter det att maten har lagats debiteras du för maten och en administrationsavgift om för närvarande 100 SEK (per ordernummer) för att täcka våra utgifter.
2. Priser och Betalning
- Alla priser på www.erindersthai.se visas i SEK inklusive moms. Leveransavgiften visas i kassan efter att du fyllt i din adress. För närvarande erbjuder vi gratis leverans inom Järna tätort (postnummer 153 3X) och leverans för 40 kr till övriga postnummervi levererar till.
- Betalning sker med kort eller med Klarna via Shopify Payments. Med Klarna kan du betala med kort, faktura, direktbetalning och Swish. Vilka betalalternativ du kan välja via Klarna bestäms av Klarna och kan skilja från kund till kund.
3. Ångerrätt och reklamation
- Enligt konsumentköplagen har du som kund ångerrätt i 14 dagar, räknat från den dagen du tog emot varan. Observera att ångerrätten inte gäller på livsmedel, inkl. tillagad mat.
- Eftersom maten lagas på beställning kan du inte ändra eller avbryta din order när maten har börjat lagas. Därför har du endast möjlighet att ångra beställningen till dess att den har bekräftats av oss, vilket sker när du får ett e-post med titeln “Din mat levereras [dag] kl. [tid]!”.
- Reklamationsrätten är 3 år enligt konsumentköplagen. Felet måste vara ursprungligt. Felet måste påtalas inom skälig tid. Kom ihåg att dokumentera felet väl (t.ex. genom att ta bilder).
- Eventuell återbetalning sker senast 14 dagar efter godkänd reklamation och till samma kort som du använde vid beställningstillfället (om du betalade med kort) eller via Klarna (om du betalade via Klarna).
- Vid tvist följer vi ARNs rekommendationer. Observera dock att ARN bara prövar ärenden där köpesumman är minst 500 SEK.
Vi vill att våra kunder ska vara nöjda med maten och servicen. Om något med maten inte mötte dina förväntningar är du välkommen att kontakta oss här så försöker vi hitta en lösning tillsammans!
4. Personuppgifter
- Vi samlar i vissa fall in ett antal olika uppgifter från dig för att behandla din beställning. Dessa uppgifter används för att hantera din beställning, för att underlätta vid framtida beställningar och för att underlätta vid eventuella frågor, reklamationer eller tvistemål. Om du lämnar din e-postadress till oss, tackar ja till marknadsföring via e-post eller lägger en beställning hos oss samlar vi in, bearbetar och sparar alla eller vissa av följande uppgifter:
Ditt för- och efternamn
Din leverans- och faktureringsadress
Din e-postadress
Ditt telefonnummer
Din IP-adress
Ordernummer
Vad du beställt (artikel, antal, etc)
Samt övriga uppgifter du som kund lämnade vid köptillfället eller har förmedlat till oss via e-post - Om du genomför en beställning hos oss delas viss nödvändig information med våra betalpartners Shopify Pay och/eller Klarna.
- I kassan kan du välja att låta oss skicka marknadsföring till dig via e-post. Vi kommer inte att skicka dessa meddelanden så ofta; bara när vi har något erbjudande vi tror att du kommer gilla eller någon större nyhet vi tror kommer intressera dig. Om du väljer att låta oss skicka marknadsföring till dig via e-post kan du närsomhelst ångra det, antingen via länken i varje e-postmeddelande eller genom att kontakta oss.
- Dina personuppgifter sparas i vårt butikssystem under den lagstadgade reklamationsperioden (3 år), sedan tas de bort permanent.
- Du kan närsomhelst begära att få ta del av, begära rättelse av eller begära rensning av de uppgifter vi har sparade. Kontakta oss då här så hjälper vi dig.
4. Företagsinformation
5. Cookies
Genom att besöka www.erindersthai.se godkänner du att vi sparar cookies i din webbläsare. En cookie är en textfil som din webbläsare använder för att ge ytterligare funktioner för hemsidan. I din webbläsare kan du neka cookies från oss, men då kommer hemsidan inte att fungera som den ska (du kommer t.ex. inte kunna genomföra ett köp).